Persondatapolitik

1. Dataansvarlig

2MK A/S’ (2 MK) kontaktoplysninger er:

·       2MK, herunder restauranterne ‘2MK’ og ‘A DRESSCODE’
·       CVR: 35 85 65 95
·       Tuborg Havnepark 15
·       2900 Hellerup
·       tlf.: 39 43 00 83

2MK håndterer alle personlige oplysninger i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.

2MK indgår aftale med gæster, kunder og leverandører om levering – køb og salg - af forskellige serviceydelser og produkter.

Når en gæst/kunde, bestiller og køber én eller flere af 2MK’s serviceydelser/produkter, og som led heri afgiver sine personoplysninger til 2MK, behandler 2MK oplysninger som angivet i denne privatlivspolitik.

Det samme gør sig gældende for så vidt angår de eventuelle personoplysninger, som leverandører til 2MK afgiver til 2MK i forbindelse med afgivelse af tilbud eller indgåelse af aftaler med 2MK.
 

2. 2MK’s indsamling af personoplysninger

Personoplysninger indsamles af 2MK på følgende vis:

  1. Når en gæst/kunde - eller en repræsentant for denne - vælger at indhente tilbud på og/eller købe en af 2MK serviceydelser/produkter, eller for øvrigt indgår aftaler med 2MK.

  2. I forbindelse med brug af digitale ydelser.

  3. Ved abonnement på nyhedsbrev.

  4. Fra offentlige registre.

  5. Via videoovervågning.

  6. Når leverandører afgiver tilbud, indgår aftaler, sælger et produkt eller serviceydelse til 2MK.

Indsamling og behandling af personoplysninger, jf. ovenstående vil altid ske i henhold til gældende persondatalovgivning.

Videoovervågning der er opsat på 2MK’s lokaliteter (køkken, restaurant og barområde) sker som led i kriminalitetsforebyggelse og fungerer derudover som et tryghedsskabende tiltag for medarbejdere og gæster.

3. Oplysninger som 2MK indsamler

2MK indsamler følgende personoplysninger:

  • Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse samt andre almindelige personoplysninger.

  • Købshistorik herunder også brugen af 2MK’s app og/eller andre digitale serviceydelser.

  • Oplysninger fra 2MK’s sociale medier og andre digitale platforme tilhørende 2MK Browserinformationer.

  • Oplysninger om gæstens/kundens virksomhed og relevante kontaktpersoner.

  • Oplysninger om leverandørers virksomhed samt oplysninger om relevante kontaktpersoner/nøglepersoner.

En gæst/kunde leverandør kan, frivilligt og efter eget valg give 2MK yderligere personoplysninger, som denne mener, kan have betydning for 2MK betjening/servicering af gæsten/kunde/leverandøren, eller som den pågældende mener bør gives af sikkerhedsmæssige hensyn.

Dette kan f.eks. være oplysninger om:

  • Handicap

  • Allergi

  • Særlige fødevarepræferencer

  • Andre helbreds- eller medicinoplysninger

Hvis en gæst/kunde eller leverandør frivilligt og efter eget valg vælger at afgive sådanne oplysninger, registrerer og gemmer 2MK disse følsomme oplysninger om den pågældende, medmindre oplysningerne ikke er nødvendige for at 2MK kan levere sine serviceydelser. Ikke-nødvendige oplysninger slettes straks.

Udover de oplysninger som 2MK modtager direkte fra gæster/kunder eller leverandører, vil 2MK i nogle tilfælde indhente eller behandle yderligere oplysninger, som 2MK har modtaget af tredjeparter, f.eks. en ansat i den virksomhed, hvor den registrerede er ansat.

Hvor dette er tilfældet, er den pågældende tredjepart pligtig til at informere de pågældende gæster/kunder eller leverandører om 2MK’s vilkår og betingelser. Det er også den pågældende tredjeparts ansvar at sikre, at der er det fornødne juridiske grundlag til indsamling og behandling af de pågældende oplysninger, herunder indhente evt. fornødent samtykke til behandling af eventuelle følsomme oplysninger. 

4. Hvad er formålet med indsamlingen og behandlingen?

2MK indsamler alene personoplysninger, som er nødvendige for at opfylde de aftaler, der indgås med gæster/kunder eller leverandører om køb/salg af produkter eller ydelser.

Det er den enkelte aftales indhold/serviceydelsens karakter, som er bestemmende for, hvilke personoplysninger 2MK indsamler og behandler og som er bestemmende for formålet med indsamlingen.

Formålet med indsamling og behandling af personoplysninger vil primært være:

  • Behandling af gæsters/kunders booking og køb af 2MK’s ydelser/produkter.

  • Behandling af leverandørers tilbud og salg - af produkter og ydelser

  • Kontakt til gæsten/kunden før, under eller efter dennes ophold.

  • Opfyldelse af gæstens/kundens anmodning om tilbud på eller køb af ydelser/produkter.

  • Analyse af gæster/kunders eller leverandørers brugeradfærd og markedsføring overfor disse

  • Opfyldelse af lovkrav. 


5. Hjemmel - det juridiske grundlag - for behandlingen

2MK vil oftest behandle personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde en aftale med 2MK, som du gæst/kunde eller leverandør er part i (GDPR, Artikel 6, stk. 1, litra b)). Det kan for eksempel være i forbindelse med restaurationsbesøg, mødeafvikling og/eller håndtering og opfyldelse af samarbejds- og leverandøraftaler.

Yderligere vil 2MK behandle personoplysninger i forbindelse med booking forud for afvikling af møder, selskaber, konferencer mv. samt forud for indgåelse af leverandøraftaler.

I nogle tilfælde vil 2MK’s behandling af personoplysninger finde sted som led i, at 2MK forfølger en legitim/saglig interesse, som går forud for den gæstens/kundens eller leverandørens (den registreredes) interesser (GDPR, Artikel 6, stk. 1, litra f)).

En sådan legitim interesse, kan eksempelvis være udarbejdelse af statistik, kundeundersøgelser, markedsføring og analyse af generel gæste/kundeadfærd, som har til hensigt generelt at forbedre oplevelsen hos 2MK og kvaliteten af 2MK ydelser og produkter.

Hvis en gæst/kunde i forbindelse med dennes besøg hos 2MK oplyser særlige personlige præferencer eller hensyn, herunder f.eks. helbredsmæssige oplysninger, handicap, religiøs overbevisning eller lignende, anvender 2MK alene oplysningerne til at sikre, at der tages hensyn til gæstens/kundens personlige præferencer, dit helbred etc.

I tilfælde hvor er det påkrævet, behandler 2MK personoplysninger på baggrund af udtrykkeligt samtykke (GDPR, Artikel 6, stk. 1, litra a) og Artikel 9, stk. 2, litra a)).

I nogle situationer modtager 2MK personoplysninger fra tredjepart i forbindelse med gruppebookinger. Når dette sker, er den pågældende tredjepart pålagt at orientere de pågældende gæster/kunder eller leverandører om 2MK’s vilkår og betingelser.


6. Den registreredes rettigheder

Efter reglerne i persondataforordningen, har de registrerede (kunder/gæster eller leverandører) forskellige rettigheder.

  • En registreret har til enhver tid ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger 2MK behandler om den registrerede.

  • En registreret har til enhver tid ret til at få berigtiget og opdateret de personoplysninger, som 2MK har om den registrerede.

  • En registreret har til enhver tid ret til at få slettet de personoplysningers, som 2MK har om den registrerede. Hvis en registreret anmoder om sletning, slettes alle de oplysninger, som 2MK ikke efter lovgivning er forpligtet til at skulle gemme. En sletning af den registreredes oplysninger kan i nogle tilfælde betyde, at 2MK ikke kan opfylde evt. indgåede aftaler eller levere visse ydelser til den registrerede.

Hvis nogle af de oplysninger, som 2MK har om den registrerede, er givet på baggrund af den registreredes samtykke, har denne til enhver tid ret til at trække samtykket tilbage, hvilket betyder, at oplysningerne slettes eller ikke længere anvendes af 2MK. Dette gælder ikke for oplysninger, jf. ovenfor som 2MK er lovmæssigt forpligtede til at gemme.

Muligheden for at efterkomme anmodningen om sletning mv., kan dog være begrænset af f.eks. hensyn til muligheden for at håndhæve potentielle retskrav.

Den registrerede kan til hver en tid skriftligt bede 2MK om at få en oversigt over og en kopi af de personoplysninger om den registrerede, som 2MK er i besiddelse af.

En skriftlig anmodning herom skal underskrives af den registrerede og indeholde dennes navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse.

 Den registrerede kan også kontakte 2MK, hvis den registrerede mener, at dennes persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller i strid med andre retlige forpligtelser, f.eks. den aftale/kontrakt, som den registrerede har med 2MK.

Skriftlig anmodning sendes til 2MK, se kontaktoplysninger ovenfor under pkt. 1

2MK vil så vidt muligt indenfor 1 måned efter modtagelsen af den registreredes skriftlige anmodning sende svar på denne til den registreredes postadresse.

Hvis den registrerede beder om rettelse og/eller sletning af sine personoplysninger, vil 2MK vurdere, om betingelserne for anmodningen er opfyldt, og 2MK vil i så fald gennemføre ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

2MK tager forbehold for at afvise anmodninger, som har karakter af chikanøs gentagelse eller som kræver uforholdsmæssige tekniske foranstaltninger (f.eks. udvikling af et nyt IT-system) eller som påvirker beskyttelsen af andre registreredes personoplysninger, eller i andre situationer hvor det vil være uforholdsmæssigt ressourcekrævende eller meget kompliceret at imødekomme anmodningen.


7. Sikkerhed og deling af personoplysninger

2MK beskytter den registreredes personoplysninger, og har fastlagt retningslinjer, der beskytter den registreredes personoplysninger mod, at der sker uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.

Kun de personer/ansatte hos 2MK der i kraft af deres jobfunktion har behov for de registreredes personoplysninger har adgang hertil.

2MK kontrollerer løbende, at der ikke sker uautoriseret adgang til de registreredes personoplysninger.

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, hvor der en høj risiko for misbrug af de registreredes personoplysninger, herunder f.eks. identitetstyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden form for misbrug, vil 2MK underrette de registrerede om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt

2MK’s sikkerhedsprocedurer bliver løbende revurderet og opdateret i forhold til den teknologiske udvikling.

2MK benytter sig af en række eksterne leverandører af IT-services, IT-systemer, betalingsløsninger, etc.

2MK indgår løbende databehandleraftaler med leverandører, hvorved det også i forhold til eksterne databehandlere sikres, at disse fastholder et fornødent og højt beskyttelsesniveau for så vidt angår de registreredes personoplysninger.

2MK er i nogle tilfælde lovmæssigt forpligtede til at videregive personoplysninger eller forpligtede hertil som følge af en afgørelse fra en offentlig myndighed.

2MK sletter dine personoplysninger, når 2MK lovmæssige forpligtelse ophører, eller når formålet med at indsamle og behandle oplysningerne ikke længere er til stede.


8. Klage

Klage over 2MK’s behandling af personoplysninger kan ske til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, TELEFON 3319 3200 - E-MAIL dt@datatilsynet.dk.